reklama

Domov

Stále keď niekde cestujem, chytí ma clivota a uvedomím si, ako rada sa vrátim. Domov - slovo, ktoré aj keď ho naložíte do octového nálevu, stále chutí sladko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Boli časy, keď som túžila roztiahnuť krídla a zaletieť niekde ďaleko. Dnes by som dala čokoľvek zato, aby som sa mohla vrátiť do rodného hniezda. Ale to hniezdo zbúral život. Stačila chvíľa a odťal mi korene. Bezstarostnosť mladosti a ružové sny museli ísť bokom. Doma ma víta už iba psík, ale ja ten byt nevolám domovom. Necítim to tak. Raz si domov vybudujem, ale na to potrebujem minimálne dva páry rúk. Labky nestačia :)Ale aj napriek tomu, vždy sa rada vrátim tam, kde je moje miesto, moja krajina. Patrím tu. Nedávno som pochopila zvyk pobozkať rodnú hrudu pri návrate domov do vlasti. Kedysi mi to pripadalo bláznivé, čudný vtip z čiernobielych filmov. Dnes už viem, že nebo nie je nikde také modré ako tu u nás. Iba tu si pamätáme, kde ste si ako deti rozbíjali kolená, kde ste dostali prvú včeličku do žiackej, prvú pusu... Domov vonia a chutí spomienkami, rodinou a priateľmi... Známe miesta, ulice, obchody, zašité kaviarničky. Viete, kam ísť, aby ste dostali pre vás to najlepšie kapučíno. A ľudia okolo sú ako vy. To je to najdôležitejšie, čo sa nedá naučiť. V cudzine vám buď sadnú alebo si nezvyknete už nikdy. Nemusia variť rovnaké halušky, čítať rovnaké knihy, stačí, že vám aspoň trochu rozumejú, majú rovnakú mentalitu, zvyky, humor a vy sa necítite ako divný prišelec z iného sveta. Som rada, že mám domovinu, hoci tvorí len maličký fliačik na mape sveta. Ale na tom kúsku žije 5 miliónov ľudí, ktorí sú tiež Slováci a to je už dosť veľká rodina. Slovensko, ďakujem, že si mojou domovinou.

Alexandra Mešková

Alexandra Mešková

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moderná žena. Okrem iného číta COSMOpolitan a knihy Terryho Pratchetta (nedávať do súvisu:). Študuje na FEI TUKE. Inteligenciu už nemaskuje blond vlasmi. Má veľmi rada psov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromnéSweet & SpicyNielen pre ženyO ženáchPosilňovanie mozgových buniekMôj cyklus (poézie)

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu