reklama

Ako sa blondínka chystá na leto

Alebo o tom, čo všetko ma čaká, aby som si mohla leto užívať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Príroda mi do vienka nadelila porcelánovú pokožku a ešte to mixla s chudokrvnosťou. Chlapsky povedané, aj primalex má k snedej farbe bližšie ako ja :) To sa hodí tak pre japonskú gejšu, ale na leto je to vrcholne nevhodné. Bez uváženej prípravy by som skončila po prvom trochu dlhšom pobyte na slnku spečená do purpurova a s úpalom. A tomu sa snažím vyhnúť rokmi skúseností a počtom spálení zdokonaleným bojovým plánom. 1. Asi mesiac pred prázdninami začnem brat betakarotén a kúpim si permanentku do solária. Nech sa snažím akokoľvek, stále si po prvých minútach stávených v "sklenej truhle" neviem prvú noc poriadne ľahnúť. Ale stále lepšie trochu zružovieť à la svinka ako sčervenieť à la rak. Kým ostatné čajočky sú po vybratí "kúry" krásne hnedé, ja iba začínam chytať ľudskú farbu. Už som jemne svetlo béžová, a nie chorobne biela. Táto tortúra v plastovej truhle mi zvykne trvať asi mesiac. Chodím každý druhý deň na 10 minút. Privykám pokožku, jemne jej naznačujem, že sa blíži záťaž, nech sa nešokne úplne. 2. S nastupujúcim letom nasadím do boja proti UV žiareniu krém na pleť s vyšším faktorom. Patlám sa ním pred každým odchodom z domu, aby som sa vyhla pigmentový škvrnám. Ak je teplo a ja sa poodhalím, tak natieram aj odhalené partie: ruky, plecia, nohy... Nezabúdam na priehlavky. Viete, aký je tu blbý pocit, pripiecť si ich? Akákoľvek obuv sa potom vyrovná španielskej čižme. 3. Asi týždeň pred prázdninami zvýšim tržbu nejakej drogérii a zaobstarám si vode odolné spreje s ultra vysokým faktorom na prvé dni a trochu nižším na potom. Potrebujem také, čo väčšina ľudí obchádza s tým, že cez tak vysoký faktor ich aj tak neopáli alebo nimi natiera maličké deti. Nezabudnem na mlieko po opaľovaní. Mám "svoju" značku otestovanú x pokusmi a omylmi. V lekárni si zásobím gélom s panthonelom. Po prvých pobytoch na slnku dlhších ako 30 minút ho určite ocením. 4. Samotnou kapitolou je nákup plaviek, ale našťastie nepotrebujem neštandardnú veľkosť, takže si stačí vybrať. Písaním o tomto vás nebudem zaťažovať. Ak ste žena, určite to poznáte a máte dosť svojich skúseností a príbehov. A ak ste muž, máte toho dvakrát toľko plné zuby. Najmä keď musíte podnikať hon za plavkami s priateľkou, manželkou, prípadne dcérami. Trpezlivosť plavky prináša :) 5. Samotné opaľovanie, pobyt pri a vo vode sprevádza pravidelné natieranie a dekovanie sa do tieňa v čase najväčších páľav. Ak sa pozabudnem, tak aj nepríjemné ochkanie a uchkanie po návrate domov. Tohtoročnú perličku z "prípravy na leto" som zažila minulú sobotu. Bola som v optime, že si kúpim šerbeľ na hlavu, nech neschytám úpal. V Terranove ako jedinej mali čokoľvek biele na moju hlavu (keď nepočítam klobúčik od nike a podobne za cenu štyroch normálnych :) Potešilo ma, že mi ten klobúčik sedel a dokonca vyzeral k svetu. Pátranie po cenovke prerušila predavačka.
"Dobrý deň, môžem Vás na chvíľu vyrušiť?"
Hm, už si ma vyrušila, tak čo už s tebou. (Čo zasa kto po mne chce?) "Samozrejme, o čo ide?"
"Robíme prieskum pre budúcu sezónu. Mohli by ste mi povedať, ktoré 3 klobúky sa Vám najviac páčia?"
Bol tam celý stojan, tak som jej ledabolo označila tri, nech má radosť. Medzi iným aj ten môj, ktorý mi už trónil na hlave.Blik, blik, rozsvietilo sa mi v hlave.
"To mi chcete povedať, že tieto výrobky sa nedajú kúpiť?"
"Bohužiaľ nie, až budúce leto."
No nenasr..., pardon, no nenahnevalo by vás to? Majú jeden jedinú biely kúsok v celej galérii a on sa nedá kúpiť. Kua, kua, to je smola. Dokonca sa mi aj páčil. Čo už, lov na biely antiúpalák pokračuje.Aj napriek týmto peripetiám sa na slnko, teplo a VODU teším. Uf, nech už mám tie skúšky za sebou a môžem sa ísť trochu poopekať. Vivat leto!

Alexandra Mešková

Alexandra Mešková

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moderná žena. Okrem iného číta COSMOpolitan a knihy Terryho Pratchetta (nedávať do súvisu:). Študuje na FEI TUKE. Inteligenciu už nemaskuje blond vlasmi. Má veľmi rada psov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromnéSweet & SpicyNielen pre ženyO ženáchPosilňovanie mozgových buniekMôj cyklus (poézie)

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu