reklama

Prečo sa na školách nevyučuje sebaobrana?

No prečo? Neviem. Ale podľa mňa by sa mala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (62)
Obrázok blogu
(zdroj: http://www.aikido-dojo.net/english/aboutfrank.html)

V živej pamäti mám hodiny telesnej výchovy. Spomienky na základnej škole sa mi spájajú najmä s povinnými bielymi tričkami, modrými "gaťkami" a cvičkami. Bolo to uniformné a vrcholne nevkusné. Dievčatám bolo vidieť až do žalúdka a v čase svojich dní sa im jasne črtali vtedy netrojmilimetrové vložky. Chalanom to bolo smiešne, babám trápne. Vyhovárali sa, necvičili. Toto si pamätáme asi všetci. A čo osnovy? Ja som povinne absolvovala všetko od vybíjanej po hod granátom. Nespomínam si, že by ma niečo z toho bavilo. Vybíjaná bolela, vo volejbale som mala "tvrdé prsty", nevynikala som ani v behu a pri skoku do piesku som sa cítila ako mech zemiakov. Ale čo som ozaj z duše nenávidela bola gymnastika. Každú zimu od piateho ročníka až po maturitu sa pre mňa telesná na 2 mesiace menila na nočnú moru. A nebola som sama. S výnimkou jednej spolužiačky, ktorá sa gymnastike v minulosti venovala, sme všetky boli podozrivo často choré, zabúdali sme si úbor a podobne. Nikdy za tých osem rokov ma neosvietilo, načo je to dobré. Čo mi to v živote pomôže, ak zvládnem pár poskokov na kladine, skočím cez kozu, urobím salto alebo spor na kruhoch? Najväčšie zimomriavky som mala z hrazdy. Nikdy som sa nenaučila výmyk a celá tortúra s gymnastikou mi akurát podkopávala sebavedomie. Možno ste z tohto nadobudli pocit, že som drevo, ale ja sa tak necítim. Venovala som sa rôznym športom popri škole. Bavil ma basketbal, kde nás, na rozdiel od toho školského, mali snahu naučiť viac ako driblovať a urobiť dvojtakt. Pár mesiacov som strieľala so vzduchovky, kým mi to nezakázala lekárka kvôli chrbtici. Asi tri roky som chodila na kung fu (opičila som sa po bratovi:) Veľmi rada som plávala, neskôr ma dostal cheerleading a squash. Bolo to úplne o niečom inom ako telesná v škole. Uznávam, že sa nedá vyhovieť každému a vyberať pre každého žiaka to, čo by sadlo jemu. Moji spolužiaci hrali celých osem rokov na strednej iba futbal a telesnú milovali. Zato my, dievčatá, sme sa borili každý rok s osnovami. Priala som si, aby mi tie hodiny niečo dali. Ale ničoho takého som sa nedočkala. S výnimkou plaveckého výcviku. Ten ozaj môže zachrániť život. Veľakrát ma napadlo, prečo nás nenaučia niečo podobné, ako na tréningoch kung fu. Iba obranu, akékoľvek základy, to ako sa máme správať pri prepadnutí, pokuse o násilie... Ak by to zabránilo iba jednému zločinu, znásilneniu, ublíženiu na zdraví, bolo by to prospešné. Stokrát lepšie využitý čas ako na hrazde. Neviem, či to nikoho kompetentného ešte nenapadlo. Ak by sa chcelo, technicky by sa to dalo zvládnuť. Ale asi musíme počkať, kým sa niečo zlé stane deťom, vnúčatám tých, čo držia v rukách opraty. Podľa mňa už včera bolo neskoro. Ale nejde o môj názor, ja som iba jedno zrnko piesku na púšti. A preto sa vás pýtam, boli by ste za, ak by sa vaše dieťa učilo sebaobranu vrámci telesnej výchovy?

Alexandra Mešková

Alexandra Mešková

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moderná žena. Okrem iného číta COSMOpolitan a knihy Terryho Pratchetta (nedávať do súvisu:). Študuje na FEI TUKE. Inteligenciu už nemaskuje blond vlasmi. Má veľmi rada psov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromnéSweet & SpicyNielen pre ženyO ženáchPosilňovanie mozgových buniekMôj cyklus (poézie)

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu